Брендирање производа и услуга

Аутор чланка
Трагом Сомборске фете која је постала само Сомборска, у овом тексту указујемо на значај благовремене пријаве жига

 

Знаци „разликовања” означавају порекло, квалитет или репутацију робе или услуга, или њихов карактеристичан изглед (жигови, трговачка имена, географске ознаке, имена порекла и индустријски дизајн). Знаци разликовања, најчешће су комерцијални симболи заштићени правима интелектуалне својине. Kомерцијални знаци (популарно брендови) у свакодневном животу често опредељује конзумирање одређених добара и услуга, а с друге стране представљају и одређену гаранцију квалитета (Mercedes у аутомобилској индустрији, као чувени тродимензионални жиг, вина из округа Champagne као име порекла, Ray Ban, чувени бренд наочара, Ikea, носилац права на индустријски дизајн намештаја и др.)

 

Које су опције заштите?

Постоји више опција заштите комерцијалних симбола, с напоменом да код индустријског дизајна и графизма жига, постоји одређен степен поклапања у могућностима правне заштите путем жига, индустријског дизајна и ауторског права:

– заштита жигова на основу употребе или намере употребе у одређеним законима о жиговима;

– заштита чувених жигова и одређених географских ознака на основу њихове репутације;

– заштита жигова, трговачких имена или имена порекла на основу њихове регистрације;

– заштита знакова који се разматрају у предрегистрационој фази као пословне тајне;

– заштита потенцијалних комерцијалних симбола (графичке, сликовне, тродимензионалне креације, рекламни слогани или индустријски дизајн), као ауторских дела;

– заштита нерегистрованих жигова, трговачких имена или географских ознака на основу одредаба о спречавању нелојалне конкуренције.

Ова правна средства могу се користити алтернативно (искључујући једна друга), или кумулативно (допуњујући једна друга), зависно од околности, закона и ефеката који се желе постићи њиховом заштитом.

 

Законом о жиговима („Сл. гласник РС”, бр. 104/2009 и 10/2013), регулисана је проблематика жига (популаран назив „бренд”, односно „регистровани знак”). Жиг се пре свега одређује као право којим се штити знак који служи за разликовање робе, односно услуга физичких или правних лица у промету (више…)






ПОШТОВАНИ КОРИСНИЧЕ,

ДА БИСТЕ МОГЛИ ДА ВИДИТЕ ИНТЕГРАЛНЕ ВЕРЗИЈЕ ТЕКСТОВА НАШЕГ ИНТЕРНЕТ ИЗДАЊА ПОТРЕБНО ЈЕ ДА БУДЕТЕ РЕГИСТРОВАНИ КОРИСНИК НАШЕГ ПОРТАЛА И ДА СЕ НА ЊЕМУ ПРИЈАВИТЕ. ПОГЛЕДАЈТЕ КОЈЕ СУ СВЕПРЕДНОСТИ РЕГИСТРАЦИЈЕ И ПРЕТПЛАТЕ.

ЗА ПИТАЊА ПРЕТПЛАТЕ ПОГЛЕДАЈТЕ СТРАНИЦУ ПРЕТПЛАТА.



Улогујте се

 Запамти ме