Приватна марка трговца

Аутор чланка
Развој производа под трговинском марком омогућава истовремену изградњу лојалности и према новом бренду и према трговцу, а осим ценовне предности, трговинска марка омогућава и јединствену понуду и разликовање од конкуренције. У овом тексту разјашњавамо и нејасноће о новој улози трговца као произвођача

 

Продавци су током историје обележавали своје производе. Испрва је то било јер им је законодавац наметао ту функцију, а у циљу заштите интереса потрошача који би у случају жалбе лако могли да препознају тај производ. С временом су се, међутим, поједини производи издвајали квалитетом и постали препознатљиви, а марка је представљала гарант квалитета.

 

Марка треба да обезбеди да одређени производ постане препознатљив на тржишту. По дефиницији, она представља име производа, али укључује и друге атрибуте, као што су паковање, изглед, перформансе и сл.

Провобитно су се појавиле марке произвођача, али су се односи у каналима маркетинга с временом развијали и ситуација се знатно променила. Историјски посматрано, јачина учесника у каналу маркетинга (чији је заједнички циљ да производ буде доступан у право време, на правом месту и по задовољавајућој цени) од самог почетка постепено се померала, да би у савременим условима пословања била усредсређена на самом крају канала.

У раној фази развоја тржишта на њему су доминирали произвођачи. Будући да је ово тржиште било незасићено, а производни процеси нису били у стању да произведу количине које би обезбеђивале задовољење потреба свих потрошача, произвођач је био тај који диктира услове продаје. Убрзо је уследила специјализација у производњи и, тежњом за снижењем трошкова, користећи економију обима, понуда је кроз масовну производњу прерасла тражњу и тиме ослабила позицију произвођача. Услед великог броја варијетета и могућих супститута робу је постало све теже продати. Произвођач који се удаљио од потрошача сада покушава да допре до њега.

 

Малопродаја, која једина (више…)






ПОШТОВАНИ КОРИСНИЧЕ,

ДА БИСТЕ МОГЛИ ДА ВИДИТЕ ИНТЕГРАЛНЕ ВЕРЗИЈЕ ТЕКСТОВА НАШЕГ ИНТЕРНЕТ ИЗДАЊА ПОТРЕБНО ЈЕ ДА БУДЕТЕ РЕГИСТРОВАНИ КОРИСНИК НАШЕГ ПОРТАЛА И ДА СЕ НА ЊЕМУ ПРИЈАВИТЕ. ПОГЛЕДАЈТЕ КОЈЕ СУ СВЕПРЕДНОСТИ РЕГИСТРАЦИЈЕ И ПРЕТПЛАТЕ.

ЗА ПИТАЊА ПРЕТПЛАТЕ ПОГЛЕДАЈТЕ СТРАНИЦУ ПРЕТПЛАТА.



Улогујте се

 Запамти ме