Приватна марка трговца

Аутор чланка
Развој производа под трговинском марком омогућава истовремену изградњу лојалности и према новом бренду и према трговцу, а осим ценовне предности, трговинска марка омогућава и јединствену понуду и разликовање од конкуренције. У овом тексту разјашњавамо и нејасноће о новој улози трговца као произвођача   Продавци су током историје обележавали своје производе. Испрва је то било јер им је законодавац наметао ту функцију, а у циљу заштите интереса потрошача који би у случају жалбе лако могли да препознају тај производ. С временом су се, међутим, поједини производи издвајали квалитетом и постали препознатљиви, а марка је представљала гарант квалитета.   Марка треба да обезбеди да одређени производ постане препознатљив на тржишту. По дефиницији, она представља име производа, али укључује и друге атрибуте, као што су паковање, изглед, перформансе и сл. Провобитно су се појавиле марке произвођача, али су се односи у каналима маркетинга с временом развијали и ситуација се знатно променила. Историјски посматрано, јачина учесника у каналу маркетинга (чији је заједнички циљ да производ буде доступан у право време, на правом месту и по задовољавајућој цени) од самог почетка постепено се померала, да би у савременим условима пословања била усредсређена на самом крају канала. У раној фази развоја тржишта на њему су доминирали произвођачи. Будући да је ово тржиште било незасићено, а производни процеси нису били у стању да произведу количине које би обезбеђивале задовољење потреба свих потрошача, произвођач је био тај који диктира услове продаје. Убрзо је уследила специјализација у производњи и, тежњом за снижењем трошкова, користећи економију обима, понуда је кроз масовну производњу прерасла тражњу и тиме ослабила позицију произвођача. Услед великог броја варијетета и могућих супститута робу је постало све теже продати. Произвођач који се удаљио од потрошача сада покушава да допре до њега.   Малопродаја, која једина од учесника има контакт с потрошачем, преузима водећу улогу. Користећи предности које






ПОШТОВАНИ КОРИСНИЧЕ, ДА БИСТЕ МОГЛИ ДА ВИДИТЕ ИНТЕГРАЛНЕ ВЕРЗИЈЕ ТЕКСТОВА НАШЕГ ИНТЕРНЕТ ИЗДАЊА ПОТРЕБНО ЈЕ ДА БУДЕТЕ РЕГИСТРОВАНИ КОРИСНИК НАШЕГ ПОРТАЛА И ДА СЕ НА ЊЕМУ ПРИЈАВИТЕ. ПОГЛЕДАЈТЕ КОЈЕ СУ СВЕПРЕДНОСТИ РЕГИСТРАЦИЈЕ И ПРЕТПЛАТЕ. ЗА ПИТАЊА ПРЕТПЛАТЕ ПОГЛЕДАЈТЕ СТРАНИЦУ ПРЕТПЛАТА.

Existing Users Log In